Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Υπέροχες εικόνες από το λεύκωμα του φωτογράφου Jerome Hill.

Πολυμαθής, πολυσχιδής και πολυτάλαντη προσωπικότητα, ο αμερικανός κινηματογραφιστής (κατά κύριο λόγο) Jerome Hill (1905 – 1972) ήταν 32 όταν αποφάσισε να εφαρμόσει στην πράξη όσα είχε μάθει κοντά στον κορυφαίο φωτογράφο Edward Weston, επιχειρώντας να κάνει ένα φωτογραφικό δοκίμιο με φόντο την Ελλάδα του θέρους. 

Από την Αθήνα ως την Ίο, κι από τη Ζάκυνθο ως την Τήνο με στάσεις σε όλα τους γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους, οι φωτογραφίες του Hill που εκδόθηκαν στο λεύκωμα – ντοκουμέντο εποχής με τίτλο “Trip to Greece” (New York, E.Weyhe, 1936), αποτελούν ασπρόμαυρα κομμάτια ζωής (και νεκρής φύσης) από μια προ – τουριστική (προ – ΕΟΤ) Ελλάδα γεμάτη αυθεντικές εικόνες και «παρθένα» μέρη με αρχαίους απόηχους.

Γεννημένος στο St. Paul της Μινεσότα, σπούδασε ζωγραφική και μουσική στο Yale, αλλά και στη Ρώμη και το Λονδίνο, πριν στρέψει το ενδιαφέρον του στον κινηματογραφικό φακό, και χρησιμοποιώντας μια από τις πρώτες Cine-Kodak-Special κάμερες, δημιούργησε μια σειρά από πρωτοποριακά φιλμάκια που εξερευνούσαν τη γλώσσα του σινεμά.

Μετά τον πόλεμο, ειδικεύτηκε στις κινηματογραφικές βιογραφίες, κερδίζοντας μάλιστα το Όσκαρ ντοκιμαντέρ το 1957 για το φιλμ Άλμπερτ Σβάιτσερ. Στη συνέχεια ενδιαφέρθηκε για το είδος του animation, δημιουργώντας ταινίες κινουμένων σχεδίων στο χέρι. Η παραγωγή ταινιών συνεχίστηκε ως το τέλος της ζωής του (χαρακτηριστικό το αυτοβιογραφικό “Film Portrait” του 1971) ενώ το ανήσυχο πνεύμα του επέστρεψε στη μουσική λίγα χρόνια πριν το θάνατο του με μια σειρά από συνθέσεις για τσέμπαλο και μικρή ορχήστρα

 

Καφενείο στις Σπέτσες.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Ηλιοβασίλεμα στο Ναό της Αφαίας στην Αίγινα.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Μονοπάτι στην Άνδρο.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Ζευγάρι στις Σπέτσες.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Στην άκρη του ποταμιού.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Καΐκι στην Τήνο.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Ιστιοπλοϊκό
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Πεδιάδα στο Μυστρά.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Βάση Ιωνικής κολόνας.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Οχυρό στην Μεσσηνία.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Άνδρας πάνω από το νερό.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Ταράτσα στην Κέα.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Ορεινά χωράφια.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Θέα από το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Επίδαυρος
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Άνδρος. Παιδιά σε παράθυρο εκκλησίας.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Παρθενώνας
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Μικρός ψαράς στη Μονεμβασιά.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Άγαλμα στη Δήλο.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Λεπτομέρεια από τα Προπύλαια στην Ακρόπολη.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Μυστράς. Aγιογραφία.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Καΐκι στη Ζάκυνθο.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Περιμένοντας το παγωτό στη Ζάκυνθο.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Στο λιμάνι.
Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Καφενείο στην Ίο.

Η θερινή Ελλάδα του ’36 μέσα από το φακό ενός «αναγεννησιακού» Αμερικάνου

Πατήστε: