Ενημέρωση

Ένα από τα ωραιότερα της Ευρώπης: Έτσι είναι οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης (φωτογραφίες)

advertisement

Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους πρώτους επιβάτες του στις 30 Νοεμβρίου. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως «η ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης και η παράδοσή του στην υπηρεσία των πολιτών μετουσιώνει όλες τις επιδιώξεις που βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής μας».

Σύμφωνα με το thestival.gr η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.

Θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση και συνολικά 254.000 ανά ημέρα.

Η αναμονή συρμού στους σταθμούς θα είναι αρχικά στα 2,5 λεπτά, ενώ μετά την παραλαβή των επιπλέων 15 συρμών ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα.

advertisement

Δείτε φωτογραφίες από τους σταθμούς του μετρό της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να επισημανθεί πως από το φωτογραφικό άλμπουμ που ακολουθεί απουσιάζει ο σταθμός Βενιζέλου, όπου έχουν μεν επανατοποθετηθεί οι αρχαιότητες που αποσπάστηκαν, όμως γίνονται ακόμα κάποιες εργασίες συντήρησης. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές ο συγκεκριμένος σταθμός θα είναι ο ομορφότερος της Ευρώπης θα αποκαλυφθεί στο κοινό τον Νοέμβριο

Σταθμός Νέας Ελβετίας

Σταθμός Πανεπιστήμιο

Σταθμός Βούλγαρη

Σταθμός 25ης Μαρτίου

Σταθμός Ανάληψη

Σταθμός Φλέμινγκ

Σταθμός Ευκλείδης

Σταθμός Παπάφη

Σταθμός Σιντριβάνι

Σταθμός Αγίας Σοφίας

Σταθμός Δημοκρατίας

Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός

Τα κύρια λειτουργικά χαρακτηριστικά του έργου

Παράλληλα, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα τεχνικά στοιχεία του έργου, καθώς επίσης για τα πολλαπλά οφέλη που θα έχει η λειτουργία του μετρό για την πόλη:

Αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση,

  • Βασικό Έργο : 254.000 επιβάτες,
  • Επέκταση Καλαμαριάς : 87.000 επιβάτες

Πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί 4 οχημάτων χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 επιβατών έκαστος

Χρονοαπόσταση λειτουργίας, βάσει σχεδιασμού: 90 sec

Εμπορική ταχύτητα συρμού : 30 χλμ./ώρα, Μέγιστη ταχύτητα συρμού : 80 χλμ./ώρα

Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση

Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες

Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με Θύρες επί των Αποβαθρών

Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4

Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο

Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων ανά φρέαρ

Τα οφέλη από τη λειτουργία του έργου

Κυκλοφοριακά οφέλη

  • Επιβατική κίνηση 341.000 επιβάτες ημερησίως, με το βασικό έργο να εξυπηρετεί περίπου 254.000 επιβάτες ημερησίως.
  • Άμεση πρόσβαση εντός της ζώνης επιρροής 500 μέτρων γύρω από τους σταθμούς, πληθυσμού περίπου 200.000 κατοίκων και 120.000 θέσεων εργασίας.
  • Αύξηση του  ποσοστού χρήσης των Δημοσίων Συγκοινωνιών από 15% σήμερα έως και σε 50%
  • Αύξηση της μέσης ταχύτητας μετακίνησης στο δίκτυο των ΜΜΜ από 15 km/hr σε 26 km/hr
  • Μειώσεις των δαπανώμενων οχηματο-ωρών στο Οδικό Δίκτυο κατά 29% περίπου, με μείωση των καθυστερήσεων ιδιαίτερα στην κεντρική περιοχή του ΠΣΘ,
  • Αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων από 21 km/hr σε 31 km/hr

Περιβαλλοντικά Οφέλη

  • Μείωση εκπομπών CO2: 137.000 τόνοι  ετησίως
  • Εξοικονόμηση: 25.500.000€ ετησίως (τρέχουσες τιμές 2024)

Οικονομικά Οφέλη από την εξοικονόμηση Χρόνου Μετακίνησης

  • Στο Οδικό Δίκτυο: 65.000.000 € ετησίως (τρέχουσες τιμές 2024)
  • Στα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς: 107.500.000€ ετησίως (τρέχουσες τιμές 2024)

advertisement
Back to top button