Ενημέρωση

Αποκαλύφθηκε το λογότυπο του Μετρό της Θεσσαλονίκης – Η σύνδεση με το Βυζάντιο – Πόσο κόστισε

advertisement

Δυόμιση εβδομάδες πριν από την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης έγιναν το πρωί της Τετάρτης (13/11) και τα αποκαλυπτήρια του λογότυπού του.

Το λογότυπο παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε στο αμαξοστάσιο του Μετρό και εξηγήθηκαν οι λόγοι γύρω από την παρακάτω επιλογή.

«Πριν από μήνες άρχισε ο σχεδιασμός της οπτικής ταυτότητας του μέτρο Θεσσαλονίκης (λογοτύπου) που συνδυάσει παράδοση με μοντέρνα αισθητική λειτουργικότητα και το τελικό αποτέλεσμα αρμονική ισορροπία έμπνευσης και σύγχρονης αισθητικής» ανέφερε ο κ Σταϊκούρας.

Αυτό είναι το λογότυπο του Μετρό της Θεσσαλονίκης - Η σύνδεση με το Βυζάντιο - Πόσο κόστισε

«Είναι μια ταυτότητα που θα προσδώσει σε ένα σύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε. Ένα πεζό “μ” μέσα σε ένα κύκλο που θυμίζει τα τούνελ του μετρό.

«Επιλέγει ένα σήμα με το «μ» που βλέπουμε σε εκκλησιαστικά σήματα με γραμματοσειρά Salonica» σχολίασε ο Νίκος Ταχιάος.

advertisement

Η αναφορά στη βυζαντινή γραφή που διακρίνεται για τις καλλιτεχνικές καμπύλες και την κομψότητά της αποτέλεσε το θεμέλιο μιας οπτικής ταυτότητας που στοχεύει να γεφυρώσει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας την αυθεντικότητα και τη διαχρονικότητα της πόλης με τον σύγχρονο και καινοτόμο χαρακτήρα του Μετρό της.

Αυτό είναι το λογότυπο του Μετρό της Θεσσαλονίκης - Η σύνδεση με το Βυζάντιο - Πόσο κόστισε

Το λογότυπο συνδυάζει το παρελθόν με τη σύγχρονη, μίνιμαλ αισθητική γι’ αυτό και επιλέχθηκε το μικρό “μ”, το οποίο διαβάζεται και ως κεφαλαίο “Μ”, σημειώνει η Χρυσούλα Κουστένη, προϊστάμενος του αρχιτεκτονικού τμήματος της Ελληνικό Μετρό, ενώ η χρωματική Παλέτα είναι blue black που συμβολίζει σταθερότητα και εμπνέει εμπιστοσύνη.

Η γραμματοσειρά είναι “κομίσιονερ”. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια απλοποίηση της γραμματοσειράς από τα βυζαντινά χειρόγραφα σε συνδυασμό με τα σύγχρονα δεδομένα.

«Έγινε έρευνα σε μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κλπ. Σταθήκαμε στο απόθεμα της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης. Λάβαμε υπόψιν βυζαντινά χειρόγραφα επιλέξαμε το πεζό μ που απλοποιήθηκε και με σύγχρονα δεδομένα, εντάχθηκε σε έναν κύκλο που προήλθε από το σχήμα των δίδυμων σηράγγων» τόνισε η κ Χρυσούλα Κουστενη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός του λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης έγινε με απευθείας ανάθεση ύψους 30.000 ευρώ και αφού πρώτα ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί.

parallaximag

advertisement
Back to top button