Depositphotos
Advertisement

    Στην 30ή θέση από πλευράς επισκεψιμότητας βρίσκεται το Μουσείο Ακρόπολης, στη λίστα των 100 δημοφιλέστερων του κόσμου. 

    Σημειώνοντας το 2023 αύξηση κατά 31% σε σύγκριση με το 2022 και αύξηση επίσης κατά 8% από το 2019, τον τελευταίο χρόνο πριν από την εφαρμογή των μέτρων για την πανδημία, το Μουσείο Ακρόπολης είναι το μόνο ελληνικό σ’ αυτόν τον διεθνή κατάλογο επιβεβαιώνοντας, με την ανάκτηση της δυναμικής του, το κύρος και τη φήμη του.

    Advertisement

    Το μουσείο της Ακρόπολης

    Ήδη εξάλλου, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση φέτος, έναντι της περσινής χρονιάς, χάρις και στη μεγάλη έκθεση «ΝοΗΜΑΤΑ», που φιλοξενήθηκε μέχρι τα μέσα Απριλίου.

    Τα γενικότερα στοιχεία ωστόσο προέρχονται από την αποκλειστική έρευνα του έγκριτου The Art Newspaper, που δείχνει ότι πολλά κορυφαία μουσεία του κόσμου έχουν επανέλθει σε επίπεδα προσέλευσης του κοινού πριν από το lockdown, με ορισμένα ωστόσο, ειδικά στη Βρετανία, στη Ρωσία και αλλού να υπολείπονται ως προς τα νούμερα, αν και για διαφορετικούς λόγους ανά περίπτωση.

    Έτσι τα δέκα μεγάλα μουσεία της Βρετανίας παρουσιάζουν μείωση από το 2019 κατά 13%, επίσης τα δέκα των ΗΠΑ μείωση κατά 9% ενώ στη Μόσχα τα Μουσεία του Κρεμλίνου είχαν μείωση κατά 67% και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Garage (των Αμπράμοβιτς και Ντάσα Ζούκοβα) σημείωσε πτώση κατά 65%, προφανώς ως συνέπεια του πολέμου της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας και της κατάρρευσης του ξένου τουρισμού στη χώρα.

    Με πρώτο στη λίστα το Λούβρο, τα 100 μουσεία δέχθηκαν, σύμφωνα με την έρευνα 175 εκατομμύρια επισκέπτες το 2023, σε σύγκριση με τα 141 εκατομμύρια του προηγούμενου έτους.

    Εξακολουθούν έτσι, να είναι πίσω από τα 230 εκατομμύρια επισκέπτες που είχαν καταγραφεί το 2019, μια χρονιά μεγάλης άνθησης και του τουρισμού στην Ελλάδα. Αρκεί να αναφερθεί, ότι ακόμη και το Λούβρο με 8.860.000 επισκέπτες και αύξηση 15% από το 2022 έχει ακόμη μείωση κατά 8% από το 2019.

    Τα δέκα πρώτα

    Στη λίστα των δέκα πρώτων μετά το Λούβρο ακολουθούν τα Μουσεία του Βατικανού με 6.764.858 επισκέπτες (αύξηση 33%), το Βρετανικό Μουσείο με 5.820.860 επισκέπτες (αύξηση 42%), το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης με 5.364.000 επισκέπτες (αύξηση 67%), η Τέιτ Μόντερν του Λονδίνου με 4.742.038 επισκέπτες (αύξηση 22%), το Εθνικό Μουσείο της Κορέας στη Σεούλ με 4.180.245 επισκέπτες (αύξηση 23%), το Μουζέ ντ’ Ορσέ στο Παρίσι με 3.871.498 επισκέπτες (αύξηση 18%), η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον με 3.829.812 επισκέπτες (αύξηση18%), το Εθνικό Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης με 3.337.500 επισκέπτες (αύξηση 36%) και το Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης με 3.273.753 επισκέπτες (αύξηση 16%).

    Από την γενικότερη ανάλυση εξάλλου, των στοιχείων και για τα 100 μουσεία προκύπτει, ότι ορισμένα από αυτά «ισοφάρισαν» τα νούμερά τους, του 2019, άλλα τα ξεπέρασαν ενώ αρκετά δεν έχουν παρουσιάσει ανάκαμψη.

    Για παράδειγμα τα Μουσεία του Βατικανού υπολείπονται κατά -2%, το Βρετανικό Μουσείο (-7%), η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον (-6%), το Πράδο (-5%), το Μουσείο Καλών Τεχνών της Βιρτζίνια (-3%).

    Από την άλλη ορισμένα μουσεία επωφελήθηκαν από την δημιουργία νέων χώρων, όπως η Πινακοθήκη Τέχνης της Νέας Νότιας Ουαλίας στο Σίδνεϊ, η οποία έκανε το 2022 μία μεγάλη επέκταση και το 2023 δέχτηκε 1,9 εκατομμύρια επισκέπτες σημειώνοντας αύξηση 51% από το 2019.

    Αλλά και το Λούβρο του Άμπου Ντάμπι, που άνοιξε το 2017 και ίσως δεν είχε την ευκαιρία να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του πριν από τον Covid, τελικά το 2023 είχε 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες με αύξηση κατά 28%.

    Δείτε το βίντεο του Mononews

    mononews

    Advertisement