Αφιέρωμα

Βeriev Be-200: Ο Ρώσος… “γίγαντας” που πολεμά τις φλόγες

advertisement

Είναι το μοναδικό παγκοσμίως αεριωθούμενο αμφίβιο αεροσκάφος.

Διαθέτει οκτώ δεξαμενές, μπορεί να μεταφέρει 12 τόνους νερού σε 14 δευτερόλεπτα και είναι το μοναδικό παγκοσμίως αεριωθούμενο-αμφίβιο αεροσκάφος.

Depositphotos

Θα ακούσετε να μιλούν για αυτό ως: «Ο γίγαντας από την Ρωσία», «Ο Ρώσος Γίγαντας», «Το Ρωσικό Θηρίο» και η εμφάνισή του το επιβεβαιώνει.

Το αεροσκάφος τύπου Beriev Be-200, μάχεται με τις φλόγες. Σχεδιασμένο για επιχειρήσεις με διμελές πλήρωμα, διαθέτει οκτώ δεξαμενές και μπορεί συγκεντρώνει 12 τόνους νερού από την θάλασσα με κύματα έως 1,2 μέτρα. Εκτός από νερό, πραγματοποιεί ρίψεις με επιβραδυντικό υγρό ενώ μπορεί να μεταφέρει έως 64 άτομα.

Depositphotos

Το Beriev Be-200 στη μάχη της Βαρυμπόμπης

Οι δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, τύπου D-436TP με μέγιστη ώση 15000 kg που διαθέτει, προωθούν το αεροσκάφος που είναι εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροπαραγωγό στοιχείο (APU) τύπου TA12-60.

Το Beriev-200 έχει αποδείξει, σύμφωνα με τη ρωσική ανακοίνωση, την αποτελεσματικότητά του σε πυρκαγιές  στη Ρωσία, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 12 τόνους νερού και να ρίχνει συνολικά 270 τόνους με κάθε ανεφοδιασμό του σε καύσιμα.

advertisement

Το θηριώδες Beriev-200 στη φωτιά στη Σταμάτα

Πως γίνεται η υδροληψία

  • Το αεροπλάνο κατεβαίνει προς την επιφάνεια του νερού με τη μικρότερη δυνατή ταχύτητα. Στη συνέχεια ο πιλότος ανοίγει τους μηχανισμούς υδροληψίας ενώ το αεροπλάνο γλιστράει πάνω στην επιφάνεια του νερού με ταχύτητα 150-190 χλμ./ώρα.
  • Το νερό μεταφέρεται σε δεξαμενές μέσω μηχανισμών, που έχουν τη δυνατότητα να αντλούν περίπου ένα τόνο ανά δευτερόλεπτο.
  • Όταν οι δεξαμενές γεμίζουν, το νερό αρχίζει να πέφτει μέσα από μία ειδική βαλβίδα. Ο πιλότος βλέπει τη ροή του νερού, κλείνει τους μηχανισμούς υδροληψίας και αποθαλασσώνεται.

Γιατί δεν είναι πια στην διάθεση της Πυροσβεστικής

Το Beriev το καλοκαίρι του 2021 είχε εκμισθωθεί από τη χώρα μας για 3,8 εκατομμύρια ευρώ και επιχείρησε πάνω από 35 φορές στην κατάσβεση πυρκαγιών, με πάνω από 100 ώρες πτήσεις και 400 ρίψεις νερού.

Η συμβολή του στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών στη χώρα μας εκείνο το διάστημα ήταν καθοριστική.

Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία όμως τον Φεβρουάριο του 2022 και όλα όσα ακολούθησαν, είναι αδύνατο να ζητηθεί από τη Ρωσία να στείλει το συγκεκριμένο αεροσκάφος ξανά στη χώρα μας.

Έτσι η Ελλάδα στερείται ένα σημαντικό όπλο κατά των πυρκαγιών και αυτό το καλοκαίρι

newsauto.gr

advertisement
Back to top button