Η Βίκυ ξεκλειδώνει τη δυσλεξία – Από το Περιστέρι σε όλη την Ελλάδα
Με μοτο της «η γνώση είναι δύναμη» και με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γονιών και εκπαιδευτικών στο θέμα τις δυσλεξίας η εκπαιδευτικός , Βίκυ Καπερωνη, διατρέχει την Ελλάδα κάνοντας ομιλίες και workshop.
Η Βίκυ μίλησε στο dinfo:
-Βίκυ πες μας δυο λόγια για σένα, για τις μέχρι τώρα σπουδές σου και την επαγγελματική σου εξέλιξη.
-Ακαδημαϊκά ξεκίνησα την επαγγελματική μου σταδιοδρομία ως φιλόλογος απόφοιτος του ΕκΠα. Στην πορεία ωστόσο κατάλαβα την αγάπη μου για την αγγλική γλώσσα και από το 2008 ξεκίνησα να διδάσκω αγγλικά σε ένα κέντρο ξένων γλωσσών στην γειτονιά μου. Ως πνεύμα ανήσυχο άρχισα παράλληλα διαφορά σεμινάρια σε μια προσπάθεια να βρω εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας. Βλέποντας ήδη από τότε την ύπαρξη μαθητών που δυσκολεύονταν να μάθουν ανάγνωση και ορθογραφία στράφηκα στην ειδική αγωγή κάνοντας σεμινάρια και επιμορφώσεις πάνω στην δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες . Δεν ήταν όμως αρκετό και έτσι το 2018 αποφάσισα να κάνω μεταπτυχιακό στα Παιδαγωγικά στο ΠΑΔΑ. Αυτό το μεταπτυχιακό ήταν καταλύτης στην μετέπειτα εξέλιξη μου καθώς μου έδωσε πολλές ιδέες και εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας. Η αγάπη μου για αυτή την διδασκαλία οδήγησε να γεννηθεί το «παιδι» μου , ένα κέντρο ξένων γλωσσών φιλικό για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ,το Teaching Brightly By Vicky Kaperoni στο Περιστερι.
-Πρόκειται για κέντρο ξένων γλωσσών εξειδικευμένο στην ειδική αγωγή;
-Είναι μια φωλιά που αγκαλιάζει όλα τα διαφορετικά παιδιά. Και επειδή κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με το άλλο ουσιαστικά αγκαλιάζει όλα τα παιδιά με αγάπη και κατανόηση στην διαφορετικότητα του. Εκεί παιδιά με μαθησιακές διδάσκονται μαζί με παιδιά τυπικής ανάπτυξης (όπως είναι ο ορισμός των παιδιών που δεν έχουν κάποια νευρολογική διαταραχή) σαν μια ομάδα μαθαίνοντας το ένα από το άλλο χωρίς να παραβλέπονται οι ανάγκες κανενός.
-Οι ομιλίες πως ξεκίνησαν ; Τι ήταν αυτό που σας ώθησε σε αυτό ;
Μέσα από όλη την πορεία μου ως εκπαιδευτικός τα τελευταία 20 χρόνια συνειδητοποίησα ότι το κλειδί για να μπορούμε να βοηθήσουμε πραγματικά αυτά τα παιδιά είναι η ενημερωση. Πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί δεν έχουν γνώση των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζει τα παιδιά αυτά . Αλλα και σε περιπτώσεις που αναγνωρίσουν το πρόβλημα δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να τα βοηθήσουν. Έτσι αποφάσισα ότι πρέπει με κάποιον τρόπο όλοι να ενημερωθούν και να γνωρίσουν και τις ιδιαιτερότητες αλλά και το πόσο μοναδικά υπέροχα είναι αυτά τα παιδιά.
-Αναφέρατε τον χαρακτηρισμό «μοναδικά υπέροχα». Θα θέλατε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείται;
Στις περισσότερες περιπτώσεις οι γονείς φοβούνται ή δεν θέλουν να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό γιατί δεν θέλουν να νιώσουν το «στίγμα» στο παιδί τους. Θεωρούν δηλαδή ότι το να έχεις διάγνωση για μία μαθησιακή δυσκολία είναι κάτι που θα τους στιγματίσει μέσα στην κοινωνία ειδικά σε περιπτώσεις μικρών κοινωνικών ομάδων όπως είναι τα χωριά η κωμοπόλεις. Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω στους γονείς είναι ότι αυτά τα παιδιά έχουν απλά ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης που πολλές φορές είναι θείο δώρο και όχι κατάρα όπως ίσως το αντιλαμβάνονται.
Προσπαθώ να τους πω ότι αν ευαισθητοποιηθούν εγκαίρως και πάρουν την κατάλληλη παρέμβαση αυτά τα παιδιά μπορούν να διαπρέψουν και να εξελιχθούν όπως τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.
Είναι απλά διαφορετικά σκέφτονται διαφορετικά και αντιλαμβάνονται τον κόσμο με μία άλλη οπτική από την οποία μπορούμε μόνο να κερδίσουμε οι υπόλοιποι.
-Πραγματικά πολύ σημαντικό. Θεωρείται ότι οι γονείς ακούνε αυτή την προτροπή ;
Κάποιες φορές ναι και σε κάποιες άλλες όχι.
Εγώ πάντα ξεκινάω τις ομιλίες μου λέγοντάς τους και δική μου ιστορία για το πως εγώ αποφάσισα να ασχοληθώ με τις μαθησιακές δυσκολίες Όταν ήμουν έφηβη ακόμα. Τότε ο μικρότερος μου αδερφός το οποίο περνούσα 7 χρόνια διαγνώστηκε με δυσλεξία μετά από διαφορά περιστατικά όπου υπέφερε με ημικρανίες εξαιτίας του στρες που βίωνε. Ήταν μια εποχή που η δυσλεξία ήταν άγνωστη λέξη το 1996 και με έκανε να θέλω να αλλάξω τον κόσμο για να μην υποφέρουν αυτά τα παιδιά όπως ο μικρός μου αδερφός.
-Συγκνητικη ιστορία…
-Πίσω από κάθε παιδί με δυσλεξία βρίσκεται μια παρόμοια ιστορία , πιστέψτε με!
Αν τύχει να έχει δίπλα του ανθρώπους να τον στηρίξουν η ιστορία έχει όμορφο τέλος. Το δύσκολο είναι όταν δεν έχει …
Να σας πω εδώ ότι χάρη στην εξειδίκευση μου αυτή μπόρεσα και αναγνώρισα και στα δυο μου παιδιά από νωρίς τα σημάδια και κατάφερα να τα βοηθήσω εγκαίρως καθώς διαγνώστηκαν και τα δυο με δυςλεξια. Ο γιος μου τώρα στα 16 του έχει δηλώσει θεωρητική κατεύθυνση κάτι που θα ήταν απαγορευτικό σε ένα παιδί που δεν θα είχε δεχτεί εγκαίρως βοήθεια.
-Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας ;
Στόχος μου να φτάσω σε κάθε άκρη της Ελλάδας με στόχο να μην υπάρξει ούτε ένας γονιός που δεν θα ξέρει τι είναι η δυσλεξία και πως να βοηθήσει το παιδί του. Κανένα παιδί δεν πρέπει να μείνει πίσω στην εκπαίδευση του και αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν γονείς και εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν να καλλιεργήσει την μοναδικότητα του. Ας μην ξεχνάμε τόσους διάσημους δυσλεξικούς που έχουν διαπρέψει σε διάφορους τομείς των επιστημών και της τεχνολογίας , των τεχνών και της επιχειρηματικότητας. Με την κατάλληλη βοήθεια και καθοδήγηση μπορούν να γίνουν σπουδαία !