Σκέψεις

 Μια δασκάλα βρήκε τον τέλειο τρόπο να εμψυχώσει μαθήτρια που στεναχωριόταν για τα λάθη της

advertisement

Η διαχείριση του λάθους από τη πλευρά του δασκάλου είναι σημαντική καθώς είναι εύκολο ο μαθητής να πληγωθεί και να αποθαρρύνεται να κάνει τις ασκήσεις. Αντί οι εκπαιδευτικοί να θεωρούν τα λάθη των παιδιών τον μεγαλύτερο εχθρό της μάθησης και να τρέχουν να τα εξαφανίζουν δίνοντας κατευθείαν τις σωστές απαντήσεις  ή αποδοκιμάζοντας και τιμωρώντας τις λάθος  ,καλό θα ήταν να δουν τα λάθη των παιδιών ως τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τη σωστή μάθηση. Πρέπει λοιπόν να δίνουν κίνητρα στα παιδιά να ρισκάρουν και να κάνουν λάθη και όχι το αντίθετο. Τα λάθη των παιδιών είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία μάθησης.

Αυτή ακριβώς τη φιλοσοφία ενστερνίζεται η δασκάλα που διατηρεί τη σελίδα “Μικρά Ανθρωπάκια” από την οποία αλιεύσαμε τον εξαιρετικό τρόπο που βρήκε για να εξηγήσει στη μαθήτριά της πώς τα λάθη είναι όχι μόνο καλοδεχούμενα αλλά και άκρως χρήσιμα.

Η δασκάλα έγραψε ένα όμορφο τραγούδι με διδακτικό περιεχόμενο για να εμψυχώσει τη μαθήτρια που είχε στεναχωρηθεί από το πώς η δασκάλα της τάξης διαχειριζόταν τα λάθη που έκανε στις ασκήσεις για το σπίτι και τα φυλλάδια. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην ανάρτησή της “Ήταν αγχωμένο το μικρό ανθρωπάκι επειδή η δασκάλα της έγραφε παρατηρήσεις στο τετράδιο και τα έπαιρνε κατάκαρδα.” Το τραγούδι με σαφείς επιρροές από το δημοφιλές άσμα “Άνθρωποι είμαστε και σφάλματα κάνουμε σε τούτη τη ζωή” που όμως στέλνει το μήνυμα ότι κάθε παρατήρηση είναι μια ευκαιρία για να θέσουμε έναν προσωπικό στόχο.

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΑΣΚΑΛΑΣ

“Ήταν αγχωμένο το μικρό ανθρωπάκι επειδή η δασκάλα της έγραφε παρατηρήσεις στο τετράδιο και τα έπαιρνε κατάκαρδα.

Εμείς όμως είπαμε ότι κάθε παρατήρηση είναι μια ευκαιρία για να θέσουμε έναν προσωπικό στόχο.

advertisement

Όσο για τα λάθη, είναι σίγουρα συνδεδεμένα με τους ανθρώπους. Το λένε και τα τραγούδια άλλωστε.

Της έβαλα να ακούσει το παλιό λαϊκό τραγούδι και μετά πειράξαμε λίγο τα στιχάκια..”

advertisement
Back to top button