Ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου

Το Global Teacher Prize είναι ένα βραβείο που απονέμεται από τον ΟΗΕ κάθε χρόνο σε εκπαιδευτικούς των οποίων το έργο προσφέρει πολλά στη ζωή των μαθητών τους.

Για παράδειγμα, το 2017 νικήτρια ήταν η Καναδή Maggie MacDonnel που διδάσκει στις περιοχές των Ινουίτ στον παγωμένο αρκτικό κύκλο, με σκοπό να τους ενδυναμώσει ψυχικά και πνευματικά ώστε να μην αυτοκτονούν και να μην στρέφονται σε κατάχρηση ουσιών και αλκοόλ εξαιτίας των σκληρών συνθηκών μέσα στις οποίες ζουν.

Για το 2018, το βραβείο κερδίζει ένας δάσκαλος από την Κένυα, που προσφέρει το 80% του μισθού του για να βοηθήσει τους φτωχότερους μαθητές.

Ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου

Ο 36χρονος Peter Tabichi εργάζεται στο γυμνάσιο του αγροτικού χωριού Pwani, που πλήττεται από πείνα και ξηρασία. Το 95% των μαθητών του ζουν σε συνθήκες φτώχειας και σχεδόν το 1/3 των παιδιών είναι είτε ορφανά, είτε από μονογονεϊκές οικογένειες που δύσκολα τα βγάζουν πέρα.

Πολλοί μαθητές δεν έχουν καν να φάνε πρωινό, πράγμα που κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη συγκέντρωση μέσα στην τάξη.

Το βραβείο, γνωστό και ως «Νόμπελ των Εκπαιδευτικών», δημιουργήθηκε το 2015 από το ίδρυμα Varkey του Ντουμπάι, έχει χρηματικό έπαθλο 1 εκατομμυρίου που καταβάλλεται σε δόσεις και ο νικητής πρέπει να παραμείνει δάσκαλος για τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου

Ο Peter Tabichi σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα χρήματα από το έπαθλο για να ταΐσει τους φτωχούς και να βελτιώσει το σχολείο του, το οποίο δεν διαθέτει βιβλιοθήκη ή εργαστήριο, μόνο έναν υπολογιστή και περιορισμένη πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Παρά τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν όμως, οι μαθητές του προχωρούν μπροστά και μάλιστα έχουν κερδίσει μερικά από τα καλύτερα σχολεία της χώρας στους εθνικούς διαγωνισμούς επιστήμης.

Ο καλύτερος δάσκαλος του κόσμου

Το 2018, καλύτερη δασκάλα του κόσμου ανακηρύχθηκε η Ελληνοκύπρια Andria Zafirakou (Άντρια Ζαφειράκου), η οποία εργάζεται σε μία από τις φτωχότερες περιοχές της Αγγλίας, προσπαθώντας να προσεγγίσει τους πιο απομονωμένους μαθητές και να τους βοηθήσει να συμμετάσχουν στη σχολική ζωή, αλλά και να λειτουργούν καλύτερα με βάση τις ικανότητες και τις συνθήκες ζωής τους.