Ο νέος δρόμος της Ελλάδας με τις 7 γέφυρες – Θα πηγαίνεις Λαμία – Πάτρα σε 90 λεπτά
Ο νέος δρόμος θα είναι έτοιμος το 2027, θα έχει 7 γέφυρες και θα μειώσει την απόσταση από Λαμία στην Πάτρα σε 1,5 ώρα
Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ.
Περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή 2 σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., 7 γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., 6 ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.
Στο ίδιο τμήμα υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου που είναι η παράκαμψη Γραβιάς, όπως επίσης και το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5 χλμ. Το τελευταίο τμήμα αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες πέρυσι. Το συνολικό, λοιπόν, μήκος του Μπράλος-Άμφισσα είναι 31 χλμ.
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα θα έχει πλάτος 11 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (πλάτους 3,75 μέτρων), ενώ ένα μέρος των ερεισμάτων έχει ασφαλτοστρωθεί δημιουργώντας μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων (Λ.Π.Χ.) ανά κατεύθυνση, πλάτους 1,5 μέτρου.
Το έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021-2027, με προϋπολογισμό έργου 262 εκατ. ευρώ.
Με δυο δίδυμες σήραγγες
Οριστικά με δίδυμες σήραγγες θα κατασκευαστούν στο οδικό έργο Μπράλος – Άμφισσα. Όπως αποφασίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για λόγους οδικής ασφάλειας αλλά και ανθεκτικότητας των υποδομών, τροποποιείται η αρχική μελέτη η οποία προέβλεπε μια σήραγγα διπλής κατεύθυνσης και στη θέση της θα κατασκευαστούν δύο σήραγγες, μια για κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
Το μήκος της δίδυμης σήραγγας θα είναι 2.200 μέτρα και θα αποτελεί το μεγαλύτερο τεχνικό έργο για το Μπράλος-Άμφισσα.
Θυμίζουμε ότι το Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί κομμάτι του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, που θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ. και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα.
Στο εργοτάξιο Μπράλος – Άμφισσα – Δείτε το βίντεο