Home Πρόσωπα Ο Ορέστης συγκέντρωσε 19.610 μόρια χωρίς φροντιστήριο – Θεωρείται μαθηματική ευφυΐα και...

Ο Ορέστης συγκέντρωσε 19.610 μόρια χωρίς φροντιστήριο – Θεωρείται μαθηματική ευφυΐα και ήδη διαπρέπει σε διεθνές επίπεδο

Ο Ορέστης Λιγνός, μαθητής του Λυκείου Μελισσίων, Εκπαιδευτηρίων “Η Ελληνική Παιδεία”, κατάφερε να συγκεντρώσει 19.610 μόρια στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, καταλαμβάνοντας επάξια μια θέση ανάμεσα στους κορυφαίους υποψηφίους. Με μια λαμπρή πορεία και μεγάλες φιλοδοξίες, ο Ορέστης μιλάει για τα επιτεύγματά του, τις φιλοδοξίες του και τις μεθόδους που ακολούθησε για να φτάσει στην κορυφή.

Γνωρίστε τον Ορέστη

Ο Ορέστης σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις στις Πανελλαδικές, συγκεντρώνοντας 20 στη Φυσική, 19.9 στη Χημεία, 19.7 στα Μαθηματικά και 18.5 στην Έκθεση.

“Ονομάζομαι Ορέστης Λιγνός. Γεννήθηκα στην Αθήνα και έχω καταγωγή από τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας”, δήλωσε με περηφάνια στα «Φοιτητικά Νέα». “Από μικρός είχα μια μεγάλη αγάπη για τις Θετικές Επιστήμες και ιδιαίτερα για τα Μαθηματικά, κάτι που οδήγησε στη συμμετοχή μου σε πολλούς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς, με πολλές διακρίσεις σε εθνικό, βαλκανικό και διεθνές επίπεδο. Αυτό το καλοκαίρι θα συμμετάσχω, ως πρώτο μέλος της εξαμελούς Ελληνικής αποστολής, στην 65η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα στο Μπαθ της Αγγλίας.”

Επιλογή Σπουδών

“Από πολύ μικρός είχα αποφασίσει ότι θέλω να στραφώ προς τα Μαθηματικά, οπότε το τμήμα αυτό ήταν, ουσιαστικά, μονόδρομος για μένα. Παρόλο που το τμήμα αυτό έχει “υποτιμηθεί” ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, το προσωπικό μου κίνητρο για να μελετήσω για τις Πανελλήνιες εξετάσεις είναι οι προσωπικές απαιτήσεις που έχω από τον εαυτό μου, που μου δίνουν το απαραίτητο κίνητρο ώστε να μελετήσω ακόμα πιο σκληρά, με ακόμα μεγαλύτερη όρεξη”.

Μελλοντικά Σχέδια

Ο Ορέστης αποκάλυψε μέσω του βήματος που του δίνεται ότι θέλει να γίνει καθηγητής Μαθηματικών σε Πανεπιστημιακή Βαθμίδα. Έχει πάθος με το να διδάσκει και πιστεύει ότι έχει και την κατάλληλη μεταδοτικότητα ώστε να εμπνεύσει άλλους ανθρώπους να αγαπήσουν αυτό που αγάπησε κι εκείνος από τόσο μικρός. Θέλει, λοιπόν, όπως είπε στα «Φοιτητικά Νέα» να εκπονήσει ένα Διδακτορικό πάνω στα Μαθηματικά ώστε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.

Πρόγραμμα Μελέτης

Ανέφερε ότι, οι Πανελλαδικές απαιτούν συστηματικό και εμβριθέστατο διάβασμα, καθώς η ύλη, τουλάχιστον στα Θετικά Μαθήματα που άπτονται των ενδιαφερόντων του, είναι τεράστια. Απαιτείται ιδιαίτερη προσπάθεια και έμφαση στην κάθε μικρή λεπτομέρεια.

Ξεκούραση και Χόμπι

“Η ξεκούραση ήταν βασικό συστατικό στοιχείο της μελέτης μου. Δύο ώρες ποιοτικού διαβάσματος είναι πάντα καλύτερες από έξι ‘κουρασμένες’ ώρες. Τα χόμπι μου, όπως η γυμναστική, το μπάσκετ και η συγγραφή άρθρων για το blog μου, πέρασαν δυστυχώς σε δεύτερη μοίρα. Φιλοδοξώ όμως να τα επαναφέρω στην καθημερινότητά μου τώρα που ο χρόνος μου είναι περισσότερος,” δήλωσε.

Στρατηγική Προετοιμασίας

Ο Ορέστης συνέχισε λέγοντας στα «Φοιτητικά Νέα» ότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη στρατηγική. Ο τρόπος είναι ένας και πιστεύει ότι τον ξέρουν όλοι. “Μή εἶναι βασιλικήν ἀτραπόν ἐπί γεωμετρίαν” είχε πει ο Ευκλείδης στον Πτολεμαίο Α’ όταν του ζήτησε έναν εύκολο τρόπο για να μάθει γεωμετρία. “Το ίδιο ακριβώς μπορούμε να πούμε και για τις Πανελλήνιες. Ο μόνος τρόπος για να καρποφορήσει η προσπάθεια ενός μαθητή είναι η έγκαιρη προετοιμασία, ήδη από την Α’ Λυκείου, προκειμένου να αποκτηθούν στέρεες βάσεις, το μεθοδικό διάβασμα, οι διαρκείς επαναλήψεις και, πάνω απ’ όλα, η μελέτη όσο το δυνατόν περισσότερων βοηθημάτων και βιβλίων. Οι Πανελλήνιες δεν είναι διαγωνισμός ανίχνευσης ταλέντων. Αντίθετα, είναι τις περισσότερες φορές ένας αγώνας δρόμου ανάμεσα στους πιο εξασκημένους μαθητές”.

Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων

“Ένιωσα ιδιαίτερα περήφανος και χαρούμενος. Είναι ένα ιδιαίτερο συναίσθημα να νιώθεις ότι οι προσπάθειες τόσων χρόνων, που συνοδεύονταν από το σκληρό διάβασμα για τους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς στο υψηλότερο επίπεδο, απέδωσαν με τον καλύτερο τρόπο. Ένιωσα ότι ένας στόχος επετεύχθη και, παρόλο που μπορούσα να περάσω στο Μαθηματικό με πολύ λιγότερα μόρια, ένιωσα ότι το προσωπικό στοίχημα που είχα βάλει με τον εαυτό μου μόλις είχε κερδηθεί,” αποκάλυψε.

Υποστήριξη από την Οικογένεια

“Τους χρωστάω πραγματικά πολλά, γιατί ήταν υποδείγματα όχι μόνο γονιών, αλλά και ανθρώπων, καθώς με βοήθησαν όχι μόνο άμεσα στο διάβασμά μου, αλλά και έμμεσα με την ψυχολογική και πάσης φύσεως βοήθειά τους σε οτιδήποτε χρειάστηκα. Βλέποντας τα αποτελέσματα, ένα μεγάλο χαμόγελο ζωγραφίστηκε στα χείλη τους. Και είμαι ιδιαίτερα ευτυχισμένος που οι προσδοκίες και τα όνειρά τους γίνονται πραγματικότητα” είπε με απέραντη εκτίμηση μιλώντας για την οικογένειά του.

Συμβουλές για Μελλοντικούς Υποψήφιους “

Είμαι ο μεγαλύτερος υπέρμαχος του να ακολουθεί κάποιος χωρίς αναστολές το όνειρό του. Μπορεί τα χρήματα να μιλάνε τις περισσότερες φορές, και δυστυχώς τη σήμερον ημέρα μιλάνε πολύ, αλλά πάντα υπάρχει χώρος για λίγα όνειρα, έτσι; Παιδιά, μη φοβάστε να ακολουθήσετε αυτό που αγαπάτε! Αν είναι κάτι που όντως το θέλετε, τότε θα πετύχετε. Εύκολο μπορεί να μην είναι. Ίσα ίσα, μπορεί να είναι τιτάνιας δυσκολίας. Όμως, αν πραγματικά το θέλετε, θα κινήσετε γη και ουρανό για να το αποκτήσετε. Και, πού ξέρεις, το σύμπαν μπορεί να συνωμοτήσει για να εκπληρώσει κάθε κρυφό σας πόθο, κάθε τι που κάποτε ονειρευτήκατε αλλά νομίζατε ότι είναι πολύ μακρινό για να το αποκτήσετε”.

Φροντιστήριο και Σχολείο

“Φροντιστήριο δεν έκανα. Με βοηθούσε ο μπαμπάς και η μαμά στο σπίτι και με τα τέσσερα μαθήματα, αλλά και το σχολείο μου – η “Ελληνική Παιδεία” – με διαρκή διαγωνίσματα και προσομοιώσεις που πέτυχαν να με βάλουν κατάλληλα στο πνεύμα των εξετάσεων. Θεωρώ ότι ο ρόλος του σχολείου έχει υποτιμηθεί αρκετά. Πλέον, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών αδιαφορεί για τα τεκταινόμενα στη σχολική μονάδα και ασχολείται μόνο με το φροντιστήριο ή τα ιδιαίτερα μαθήματα. Αυτό είναι, νομίζω, ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί ένας μαθητής να κάνει. Είναι λάθος ολέθριο, γιατί πολλές φορές η σχολική διδασκαλία προσφέρει μια διαφορετική οπτική πάνω στο κάθε αντικείμενο και όπως είπαμε και πριν, κάθε ικμάδα επιπλέον γνώσης στις Πανελλήνιες είναι πολύτιμη! Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ερώτημα Γ2 των φετινών Πανελληνίων Εξετάσεων, όπου η απόδειξη που ζητήθηκε είχε μεν διδαχθεί στα περισσότερα σχολεία, αγνοήθηκε δε από την πλειονότητα των μαθητών γιατί “…αυτό δεν το κάναμε στο φροντιστήριο”…!”

Δείτε τον στο βίντεο του STAR

Πηγή: foititikanea

Exit mobile version