Ενημέρωση

«Πλάκα Με κάνεις»: Ένας χαμός με το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης – Απίστευτο πόσο κóστισε

advertisement

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες εστίασαν στο γεγονός ότι η δημιουργία του λογότυπου του Μετρό Θεσσαλονίκης κόστισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση

Δεκαεπτά ημέρες απομένουν μέχρι την έναρξη της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης και σήμερα -κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου- παρουσιάστηκε το λογότυπό του παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της “Ελληνικό Μετρό” αποκάλυψε το λογότυπο, την ταυτότητα του υπερσύγχρονου Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρθηκε, η έμπνευση της δημιουργίας του δόθηκε από “βυζαντινά χειρόγραφα και παραπέμπει τόσο στο ιστορικό παρελθόν της πόλης όσο και στο μέλλον”.Όπως εξήγησε ο υπουργός, στόχος ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα αποδώσει την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα συνδυάζει την παράδοση με τη μοντέρνα αισθητική και τη λειτουργικότητα.

«Πλάκα Με κάνεις»: Ένας χαμός με το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης – Απίστευτο πόσο κóστισε

Το λογότυπο που επιλέχθηκε, όπως είπε, αναδεικνύει μεγαλοπρεπές παρελθόν της Θεσσαλονίκης και παράλληλα την καινοτομία και τον δυναμισμό έργου. Σημείωσε, επίσης, ότι απλοποιήθηκε το βυζαντινό “μ” κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών. “Το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί αρμονική ισορροπία ιστορικής έμπνευσης και σύγχρονης αισθητικής, της κίνησης και της προόδου, όπως αναφέρει το voria.gr.

Ωστόσο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι χρήστες εστίασαν στο γεγονός ότι η δημιουργία του λογότυπου κόστισε 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα.

Η απάντηση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε

advertisement

Σχετικά με το θέμα η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι: “Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη “ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ”, που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.

Όπως επισημαίνει η εταιρία, κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου Διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με την Ελληνικό Μετρό, ο Ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης
β. Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά
γ. Τις Επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
δ. Το Διάγραμμα στάσεων των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών
ε. Το Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:

-Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

-Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

-Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

-Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

-Χρωματική παλέτα.

-Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

-Πικτογράμματα.

Για τον σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε.

Στο Χ το νέο λογότυπο έγινε γρήγορα trend, με τους λογαριασμούς να επιδίδονται σε έναν… διαγωνισμό χιούμορ και τρολαρίσματος.

Πολλοί το σύγκριναν με άλλα λογότυπα, άλλοι… αμφιβήτησαν την ιστορικότητα που αποπνέει, ενώ άλλοι έκαναν λόγο για “φαγοπότι”.

Φυσικά δεν έλειψαν και οι αναφορές στον ΠΑΟΚ και το κουλούρι Θεσσαλονίκης!

advertisement
Back to top button