Home Ενημέρωση Σε εξέλιξη η κατασκευή του πρώτου εναέριου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα – Πού...

Σε εξέλιξη η κατασκευή του πρώτου εναέριου αυτοκινητόδρομου στην Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., που θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου -μήκους 4 χλμ.- σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη.

Τα έργα για τη νέα υπερυψωμένη περιφερειακή οδό «Flyover» στη Θεσσαλονίκη, έπειτα από μια μικρή παύση συνεχίζονται. Το ανεπανάληπτο για τα Ελληνικά δεδομένα έργο που θα διευκολύνει τη μετακίνηση στο εσωτερικό της πόλης, ενώ θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας, εκτιμάται ότι θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027 και σύμφωνα με πηγές δεν πρόκειται να επιβληθούν διόδια για τη χρήση του.

Thessaloniki Flyover: το πριν και το μετά της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης

Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους 4 χλμ σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες

Το Flyover θα περνάει πάνω από την εσωτερική περιφερειακή οδό, δίπλα από το δάσος του Σέιχ Σου και με θέα τον Θερμαϊκό Κόλπο. Ξεκινώντας από τον κόμβο Κ5, ένα υπέργειο τμήμα της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους 650 μέτρων, και ύψους 7 μέτρων, θα εκτείνεται ακριβώς πάνω από την υπάρχουσα περιφερειακή.

Ο δρόμος θα συνεχίζεται στο ίδιο ύψος, παράλληλα από την περιφερειακή οδό προς την πλευρά του Σέιχ Σου, μέχρι να φτάσει στο επόμενο υπέργειο τμήμα πάνω από την περιφερειακή, που θα δημιουργηθεί από τον κόμβο Κ9 με κατεύθυνση τον κόμβο Κ10, στο ύψος της Μαλακοπής και για άλλα 550 μέτρα.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η λεωφόρος συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και μία μεσαία νησίδα.

Επιπλέον σε όλο το μήκος της υπάρχουσας εσωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Κ5 μέχρι τον κόμβο Κ10 θα αυξηθούν οι λωρίδες κυκλοφορίας από δύο σε τρεις ανά κατεύθυνση ενώ θα δημιουργηθεί και λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Τα οφέλη του «Flyover»

Το κύριο πρόβλημα που θα επιλύσει το Flyover θα είναι αυτό της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ θα ανακουφίσει την τοπική κοινωνία με τέσσερις τρόπους:

  • Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα
  • Θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια
  • Δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον
  • Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας

Επιπλέον, θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώζει πολλές ζωές με την ανακατεύθυνση της κυκλοφορίας. Ενδεικτικά ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης αυτή τη στιγμή είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Επίσης, κατά την περίοδο κατασκευής, που εκτιμάται ότι θα διαρκέσει 3 με 4 έτη,  θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Το πρωτοποριακό έργο του Flyover αποτελεί, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ, έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συμπρωτεύουσα. Θα υλοποιηθεί με τη μορφή Σύμβασης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία προβλέπονται 26 έτη λειτουργίας και συντήρησης, ενώ θα έχει προϋπολογισμό 373,2 εκατ. ευρώ.

Έτσι προχωρούν τα έργα στο flyover Θεσσαλονίκης (video)

Exit mobile version