Αφιέρωμα

Τα θρυλικά μπλε λεωφορεία που ένωναν τις γειτονιές της Αθήνας με το κέντρο και κατασκευάζονταν στην Ελλάδα!

advertisement

Η φωτογραφική σύνθεση από την ομάδα «Παλιά ελληνικά Λεωφορεία» ξύπνησε τη νοσταλγία για τα θορυβώδη μπλε λεωφορεία που αγκομαχούσαν στους δρόμους, αλλά μετέφεραν με ασφάλεια για πολλές δεκαετίες μικρούς και μεγάλους στον προορισμό τους.

Χαρακτηριστικό αυτών των οχημάτων είναι το γεγονός ότι είχαν παραχθεί εξ ολοκλήρου από Έλληνες αμαξοποιούς!

Τα πιο δημοφιλή ήταν τα αμαξώματα των Πέτρου Ταγκαλάκη, Κωνσταντίνου Ρεντούμη, Ελευθέριου Ελευθεριάδη και της «Βιαμάξ». Ακόμη στην κατασκευή λεωφορείων διακρίθηκε ο Πατρινός Μπουχάγιερ και το δίδυμο των «Κοτάντζη – Μανταδάκη».

Στην εξαιρετική φωτογραφική αποτύπωση του Κ. Νταλαγιώργου διακρίνουμε το αστικό, τύπου Volvo, να στρίβει στην Πανεπιστημίου προς Πατησίων στην κατάμεστη Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του ’70.

Η συλλογή περιλαμβάνει πολλά αυθεντικά στιγμιότυπα που ξεχωρίζουν και ζητούν περαιτέρω τεκμηρίωση. Διαλέξαμε ορισμένα από αυτά για να τα μοιραστούμε μαζί σας.

advertisement

1. Στην Κηφισίας. Λεωφορείο μάρκας Leyland εκτελεί το δρομολόγιο 521 Αθήνα – Ν.Κηφισιά. Κυκλοφόρησε το 1962 και αποσύρθηκε το 1983.

Αστικόν λεωφορείον Leyland WML Y1, πιθανώς με αμάξωμα κατασκευασμένο από την ΕΛΒΙΑΜ. @«Παλιά ελληνικά Λεωφορεία»

2. Στον Πειραιά. Το AEC με τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα περιμένει στις αφετηρίες της οδού Εθνικής Αντιστάσεως.

Λεωφορείο ΑEC με αμάξωμα από τον Παρασκευόπουλο. Ανήκε στο 5ο ΚΤΕΛ, του Πειραιά. @«Παλιά ελληνικά Λεωφορεία»

3. Λεωφορείο τύπου Scania που τερμάτιζε στην Άνω Κυψέλη.

Παρατήρηση αναγνώστη: «Τα καθίσματα από τα Σκάνια τα είδαμε αργότερα σε πολλά ξύλινα βαποράκια που έκαναν το δρομολόγιο Πειραιά -Σαλαμίνα». @«Παλιά ελληνικά Λεωφορεία»

4. Θησείο 1971. Αστικό λεωφορείο Volvo που ανήκε στην πρώτη σειρά των οχημάτων του 1958. Πειστήριο οι δίφυλλες πόρτες! Το φωτογραφικό ντοκουμέντο είναι διπλής αξίας καθώς το λεωφορείο ακολουθεί μοτοσυκλέτα με καλάθι… Το Volvo κατεβαίνει την οδό Ασωμάτων προς την Ερμού.

Λεωφορείο Volvo με αμάξωμα Π. Ταγκαλάκη. Ανήκε στο δυναμικό του 2ου ΚΤΕΛ (από το αρχείο του Διονύση Άννινου). @«Παλιά ελληνικά Λεωφορεία»

5. Το αυθεντικό Scania του 1958. Αποσύρθηκε από τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Scania Vabis Β71 57 του 3ου ΚΤΕΛ, μόλις έχει βγει από το αμαξοποιείο του Κωνσταντίνου Ρεντούμη στην οδό Σπύρου Πάτση 127.Ο διαχειριστής μας ενημερώνει ότι ήταν ένα από τα τελευταία της γενιάς του που αποσύρθηκαν. Κόπηκε το 1993 σε μάντρα πάνω από το εργοστάσιο της υαλουργίας «Γιούλα», στο Αιγάλεω. @«Παλιά ελληνικά Λεωφορεία»

6. Η γραμμή Χαϊδαρίου. Τις καθημερινές μετέφερε τον κόσμο στη δουλειά του και τα Σαββατοκύριακα για μπάνιο στον Σκαραμαγκά!

Έναρξις δρομολογήσεως λεωφορείων του 3ου ΚΤΕΛ στο Χαϊδάρι. Πρώτο είναι το 3/143, Scania Vabis B71 Ταγκαλάκη. @«Παλιά ελληνικά Λεωφορεία»


ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΜΕ ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ – Δείτε το βίντεο

Πηγή: mybites

advertisement
Back to top button