Το θρυλικό «5»: Το λεωφορείο ελληνικής «καταγωγής» που έγραψε ιστορία

Ένα λεωφορείο με διαφορετικό στίγμα που έχει περάσει στις χρυσές σελίδες της ιστορίας των Παλιών Ελληνικών Λεωφορείων

Το θρυλικό «5»: Το λεωφορείο ελληνικής «καταγωγής» που έγραψε ιστορία
Φωτογραφία: Γιώργος Δεμέστιχας

Στις αρχές του 1965, ο λεωφορειούχος Προκόπης Γαβριήλ παρουσίασε στη Σαλαμίνα ένα από τα αρτιότερα μοντέλα αστικών λεωφορείων που κατασκεύαζε για την ελληνική επαρχία το εργοστάσιο των αδελφών Σαρακάκη. Ήταν το Volvo SB85, απολύτου ελληνικού σχεδιασμού και κατασκευής.

Αυτό το λεωφορείο κυκλοφόρησε στο ΚΤΕΛ Σαλαμίνος ως το 1994 γράφοντας χρυσές σελίδες στην ιστορία των Παλιών Ελληνικών Λεωφορείων. Πέρα από τη στιβαρή κατασκευή του, αυτό το Volvo είχε έναν από τους καλύτερους κινητήρες λεωφορείων που κατασκευαστεί ποτέ και το έκανε να ανταγωνίζεται πολλά οχήματα που κατασκευάστηκαν ακόμα και 15 χρόνια αργότερα απ’ αυτό.

Επειδή ήταν «αγρίμι», αυτό το λεωφορείο ενεπλάκη σε ατύχημα και μεταφέρθηκε στο εργοστάσιο Σαρακάκη. Ο συγχωρεμένος Προκόπης πήγε και συνάντησε τον Τάκη Σαρακάκη για να του ζητήσει να κάνουν όσο πιο γρήγορα γινόταν για να βγει το λεωφορείο στη δουλειά.

 

Σύμφωνα με την αφήγηση του ίδιου του λεωφορειούχου, ο Τάκης τον διαβεβαίωσε ότι το «5» θα επισκευαζόταν όσο πιο γρήγορα γινόταν και θα κυκλοφορούσε με τη νέα «μούρη» που λάνσαρε για τα Volvo η εταιρεία. Ήταν η γνωστή «μούρη» με τους δύο πομπέ ανεμοθώρακες που μοιάζει πολύ με τα SB756.

Ολοκληρώθηκε η επισκευή

Όταν φτιάχτηκε το «5» ήταν τόσο όμορφο που ο Τάκης Σαρακάκης ζήτησε να δει τον Προκόπη για να του μιλήσει.

«Κύριε Γαβριήλ ελπίζω να είστε ικανοποιημένος από τη δουλειά μας», είπε και ο Σαλαμίνιος λεωφορειούχος όχι μόνο απάντησε καταφατικά αλλά και τον ευχαρίστησε για την ταχύτητα της αποκατάστασης.

Το θρυλικό «5»: Το λεωφορείο ελληνικής «καταγωγής» που έγραψε ιστορία

«Για να είμαστε και οι δύο ευχαριστημένοι θα σας ζητήσω μια χάρη. Θέλω να μείνει αυτό το λεωφορείο στη βιτρίνα μας για ένα ή δύο μήνες και θα σας κάνουμε όποια έκπτωση μας ζητήσετε για να καλύψετε τις απώλειες», αποκρίθηκε ο Σαρακάκης κι ο Προκόπης έμεινε άναυδος. Οι δύο άντρες συμφώνησαν και το κουκλί έμεινε για δύο μήνες στην πρώτη βιτρίνα με τα επαγγελματικά Volvo για να το χαζεύουν οι επαγγελματίες και οι λάτρεις των λεωφορείων.