Home Προορισμοί Το μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων βρίσκεται στην Ελλάδα και χρειάστηκε 9 χρόνια...

Το μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων βρίσκεται στην Ελλάδα και χρειάστηκε 9 χρόνια για να ολοκληρωθεί

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά έργα μεταμορφώνοντας το οδικό δίκτυο της Ελλάδας. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν οι οδικές σήραγγες που οι περισσότερες από αυτές σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από Έλληνες.

Η μεγαλύτερη σήραγγα της χώρας είναι η Τ2 Τεμπών, γνωστή και ως σήραγγα Μαρίνου Αντύπα-Ρήγα Φεραίου. Είναι μία δίδυμη οδική σήραγγα μήκους 6 χλμ. που είναι μέρος του Αυτοκινητοδρόμου 1 (Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων), στην περιοχή των Τεμπών.

Αποτελεί τη μακρύτερη σήραγγα του αυτοκινητοδρόμου και, ταυτόχρονα, τη μακρύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη γενικότερα.

Ο ανατολικός κλάδος της σήραγγας ονομάστηκε προς τιμήν του κοινωνικού αγωνιστή Μαρίνου Αντύπα, ενώ ο δυτικός προς τιμήν του εθνομάρτυρα και πρόδρομου της Ελληνικής Επανάστασης, Ρήγα Φεραίου.

Η κατασκευή της είχε ξεκινήσει το 2008, αλλά το 2011 σταμάτησε για οικονομικούς λόγους. Εντός του 2014 οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά και η παράδοσή της στην κυκλοφορία έγινε στις 7 Απριλίου 2017, ως τμήμα της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα.

Από Stevenmits – Έργο αυτού που το ανεβάζει, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=72939406

Η Σήραγγα σε αριθμούς

-Διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.

-Για την κατασκευή της Σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.

-Υπάρχουν έξοδοι κινδύνου ανά 300 μέτρα για τους πεζούς αλλά και έξοδοι κινδύνου για αυτοκίνητα κάθε 900 μέτρα, ώστε να μπορούν να κάνουν αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος.

-Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.

-Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.

-Για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1600 μονοκατοικιών).

Βίντεο από το εσωτερικό της σήραγγας Μαρίνου Αντύπα – Ρήγα Φεραίου

Μην ξεχνάμε πως η σήραγγα με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.

Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες σήραγγες στην Ελλάδα

1.Σήραγγα Τεμπών (6 χλμ – Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)

2.Σήραγγα Δρίσκου (4,6 χλμ- Εγνατία Οδός)
3.Σήραγγα Παναγοπούλας (4 χλμ- Ολυμπία Οδός)
4.Σήραγγα Μετσόβου (3,5 χλμ – Εγνατία Οδός)
5. Σήραγγα Δωδώνης (3,36 χλμ – Εγνατία Οδός)
6.Σήραγγα Κλοκοβάς (3 χλμ – Ιονία Οδός)
7.Σήραγγα Πλαταμώνα (3 χλμ -Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
8.Σήραγγα Οθρύος (3 χλμ – Κεντρική Οδός Ε65)
9.Σήραγγα Αγίου Κωνσταντίνου (2,5 χλμ – Νέα Οδός)
10.Σήραγγα Καστανιάς (2,22 χλμ – Εγνατία Οδός)

Πηγές: ypodomes – wikipedia








Exit mobile version