Το νέο μεγάλο τούνελ της Μακεδονίας θα έχει μήκος 1.365 μ – Πού κατασκευάζεται, πότε θα είναι έτοιμο

Παίρνει σιγά-σιγά μορφή το νέο τούνελ της Μακεδονίας που θα ενώσει τρεις περιοχές δίνοντάς τους μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση.
Σε εξέλιξη είναι τα έργα αναβάθμισης του δρόμου Καστοριά-Πτολεμαΐδα, που έχει ως επίκεντρο την κατασκευής της Σήραγγας Κλεισούρας. Οι εργασίες είναι κατά κύριο λόγο χωματουργικές και όπως διακρίνεται σε σχετικό βίντεο, βρίσκονται στη φάση της διαμόρφωσης της χάραξης του δρόμου εκατέρωθεν την νέας σήραγγας.
Πριν από λίγους μήνες είχε υπογραφεί τροποποιητική σύμβαση που συντάχθηκε προκειμένου να μπορέσουν να εκτελεστούν εργασίες, η ανάγκη των οποίων προέκυψε από την διαφοροποίηση των πραγματικών συνθηκών όρυξης και προσωρινής υποστήριξης της σήραγγας Κλεισούρας, με αυτές που αρχικά προέβλεπε η μελέτη.
Αλλά και από την ανάγκη κατασκευής μιας επιπλέον κάτω διάβασης η οποία δεν προβλεπόταν στην αρχική μελέτη του έργου και προέκυψε με σχετικό έγγραφο της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς μετά από απαίτηση συνέχισης εκμετάλλευσης παρακείμενης αγροτικής καλλιέργειας.
Η υπογραφή του έργου πραγματοποιήθηκε στις 24 Οκτωβρίου 2022, με την διάρκειά του να έχει οριστεί σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνεται στα τέλη του 2025 και μένει να φανεί αν θα υπάρξει κάποια παράταση στην προθεσμία της σύμβασης.
Θυμίζουμε ότι η σήραγγα Κλεισούρας θα είναι διπλής κατεύθυνσης με μήκος 1.365 μ., σήραγγα διαφυγής 1.383 μ. Θα έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ., κατασκευάζεται στο τμήμα ρέμα Κωτούρη-όρια Νομού Κοζάνης, και αναμένεται να μειώσει σε μεγάλο βαθμό τον χρόνο μετακίνησης από την Καστοριά στην Πτολεμαΐδα (και το αντίστροφο).
Το αντικείμενο του έργου
Η σήραγγα Κλεισούρας αποτελεί κομμάτι του έργου που αφορά στην κατασκευή της αρτηρίας της νέας Επαρχιακής Οδού, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Καστοριάς – Πτολεμαΐδας και βρίσκεται στα διοικητικά όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Καστοριάς και Φλώρινας και απολήγει στα όρια του νομού Κοζάνης. Η σήραγγα θα ενώσει τρεις περιοχές, την Καστοριά, την Εορδαία και το Αμύνταιο.
Η αρτηρία έχει μήκος 10,3 χλμ., με πλάτος οδοστρώματος 8,0 μ., μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75 μέτρων ανά κατεύθυνση και επιπλέον λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 μ.
Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει:
- 4 ανισόπεδους κόμβους
- σήραγγας Κλεισούρας, διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365μ, με σήραγγα διαφυγής 1.383μ., σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο
- 1 γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60μ περίπου
- 4 κάτω διαβάσεις
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων – συγχρηματοδοτούμενο σκέλος – καθώς είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020
Αναθέτουσα αρχή του έργου, το οποίο υπεγράφη τον Οκτώβριο του 2022, είναι η Εγνατία Οδός.
Σύμφωνα με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, το έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα των πολιτών της Καστορίας, της Εορδαίας και του Αμυνταίου, δεδομένου ότι η ολοκλήρωσή του, όχι μόνο θα ενώσει τις τρεις περιοχές, αλλά θα αποτελέσει εφαλτήριο περιφερειακής ανάπτυξης, στο εμπόριο, τις μεταφορές, τον τουρισμό. Τέλος θα μειώσει τις αποστάσεις και θα ενισχύσει σε θεαματικό βαθμό την οδική ασφάλεια.
πηγές: carandmotor – newsauto